Slibovaný článek o jídle na treku je tu! 

Napůl celozrnná a s menším množstvím cukru. Nepotřebujete mandlovou mouku, umělá sladila ani protein. Tohle stačí proto, abyste si udělali tu pomyslně „zdravější“ buchtu. A pokud použijete cukru víc a celozrnnou mouku nepoužijete, tak to neznamená nic špatného a váš jídelníček najednou není nezdravý. A pokud hubnete, tak i v tom případě si můžete dát tu klasickou poctivou buchtu! Vy už moc dobře víte, že jedno jídlo nic nerozhoduje, že jo? 

Dalo by se k tomu napsat hodně, ale snad je jasná hlavní myšlenka a teď už k tomu receptu. 

Rychlé a snadné recepty, to je prostě moje. Miluju si s jídlem vyhrát, ale realita je z časových důvodů prostě dost jiná - rychle s tím do hrnce, pak do krabičky a upalovat do práce. A tohle je recept, kterému nepotřebujete věnovat skoro žádný čas. 

Letos jsem se podruhé podívala na Island, tentokrát to bylo v něčem jiném. Byli jsme s partou na treku přes Langavegur (česky Duhové hory) a já jsem totálně nadšená! To ale neznamená, že se všechno povedlo a nebyl žádný fuck-up (dočtete se v článku). :D

Tohle je však ráj pro milovníky přírody a aktivit (a přitom nemusíte být nejzdatnější sportovec na světě).

Pokud jste více měští a chcete cestovat raději autem, přečtěte si tento článek.

Exoticky znějící i chutnající, ale velmi jednoduchý. Může se podávat teplý, ale v létě klidně i studený na osvěžení.

Na 2 porce:

  • 1 lilek
  • 1 plechovka (400 g) krájených a sekaných rajčat
  • 1/2 ks citron
  • čerstvý koriandr
  • mletý římský kmín
  • mletá uzená paprika
  • mletý pepř
  • sůl
Lilek omyjte a nakrájejte na malé kousky, dejte do hluboké pánve a zalijte vodou tak, aby byly všechny kousky ponořené. Osolte a nechte vařit asi 30 minut (vodu případně dolijte).
K uvařenému lilku po uvaření a odpaření veškeré vody přidejte rajčata a všechno koření a nechte společně lehce provařit. 
Nakonec přidejte ještě citronovou šťávu.

Podávat ho můžete chladný i teplý, ale nezapomeňte ještě posypat čerstvým koriandrem (a klidně dalšími bylinkami).

Já doporučuji podávat ještě s opečeným halloumi a pita chlebem (>> recept na domácí celozrnné pita chleby).

Dobrou chuť. 
A.

 


V roce 2021 jsem každý měsíc psala 2 články pro online magazín Marianne o výživě. Mnoho článků a témat, o kterých jsem psala by vám určitě nemělo utéct. Proto mrkněte na celou sekci "o jídle s nutriční terapeutkou"

Zajímat by vás mohlo:

Contact

© Andrea Mokrejšová