Sportování v horku? | 7 tipů, jak sportovat v létě


Teploměry ukazují rekordní teploty a spousta lidí začne nějaké sportování odkládat. "Už tak se potím, ještě cvičit budu. To je o infarkt."

Přátelé, ruku na srdce. V zimě je moc zima, na podzim moc fouká a na jaře? No, jaro je pro většinu lidí ideální. Ale přeci nebudeme cvičit a sportovat jen na jaře.

Takže si pojďme říct, jak na to i ve vedrech.


1. RANNÍ PTÁČE DÁL DOSKÁČE
Já vím, velmi nepopulární věc. Pokud však chcete jít běhat, tak nejlepší čas je vážně právě ráno. Já vybíhám chvilku po páté ráno, takže se stihnu vrátit, když je ještě příjemně. Do 20 °C se to vážně dá a pocit z ranního běhu je úplně skvělý.
A není to jen o běhu, můžete si klidně zacvičit doma, ale v tom ranním chladnu to bude opravdu o něco lepší.

2. KŠILTOVKU S SEBOU
Zvlášť v létě miluju vyrazit na brusle. Většina cyklostezek je kolem řeky, takže je u ní i moc příjemně. Jen nezapomínejte, že při pohybu venku (i když fouká) nám na hlavu praží pořádná dávka sluníčka. Ani se nenadějete a úžeh je na světě. Nepodceňujte pokrývku hlavy.
Kšiltovka vám při sportu navíc poslouží i místo sportovní čelenky.
Pokud pojedete na kole, helma vám kšiltovku krásně nahradí.

3. ÚŽASNÁ JÓGA
"Jóga? To je hrozná nuda! Já potřebuju akci." Nemyslete si, že jóga je jen sezení v lotusové pozici a soustředění se na svůj dech. Možná jste jen nenašli druh jógy, která by bavila právě vás.
Já mám ráda rychlé, svižné jógy. Po 10 minutách mi tečou čůrky potu po obličeji, druhý den mě bolí svaly na zádech a pažích.
Opravdu doporučuji jógu zkusit. Při józe se hodně dbá na správné dýchání, prodýchání všech pozic a vnímání celého těla. Skvěle posílíte i vnitřní svalstvo, protože v józe se hodně dbá na správné provedení cviků.
Na probuzení můžete zkusit třeba coffee yogu.
4. VYRAZTE K VODĚ
Šup k bazénu nebo rybníku. Jen se místo cachtání na okraji zkuste osmělit, a i si zaplavat.
Na některých koupácích to skoro nenní možné, to je pravda, ale určitě najdete nějaké místo, kde se plavat dá.
Chvilku se klidně opalujte, čtěte si a třeba každou hodinku se jděte zchladit a 10 minut si zaplavte.

5. PROCHÁZKA V PŘÍRODĚ
Větve obsypané listy budou vaším nejlepším parťákem. Dlouhá procházka v přírodě je jednak velmi příjemné odreagování a pohyb, ale taky skvělý způsob, jak se na chvilku vytratit z denního ruchu.
O víkendových výletech nemluvě.

6. LÁHEV S VODOU DO BATŮŽKU
I mimo sportování si s sebou v létě noste láhev s vodou. Opravdu to nepodceňujte.
Více o pitném režimu si můžete přečíst tady.

7. FITFAB Light
Minulý rok v červenci jsme právě kvůli těmto teplotám natočili 2. díl FITFAB Strong - jeho letní verzi FITFAB Light. Videa jsou kratší a není v nich cardio, abyste se zbytečně ještě více nepotili. Určitě ho zkuste. :) Najdete ho tady.
A jak sportujete v létě vy?

Díky za přečtení.
A. ❤️

Komentáře