pátek 29. prosince 2017

Jak dodržet novoroční předsevzetí?!

A je to tady. Konec roku se kvapem blíží a mnoho z nás si zase dá plno předsevzetí; budu jíst zdravě, nebudu odkládat práci, budu méně času na sociálních sítích, každý den budu chodit cvičit, zhubnu 20 kilo... Myslím si, že každý den je perfektní pro "nový" začátek, ale je pravda, že 1.1. je prostě spjatý se zhodnocením uplynulého roku a stanovení si nových cílů pro ten následující.

Proto si pojďte sednout a zamyslet se, nad tím co byste v roce 2018 chtěli. Čeho chcete dosáhnout, co chcete změnit, kam se chcete podívat nebo co se chcete naučit. A pokud víte, že v dodržování "pravidel" nejste moc dobří, tak rozhodně čtěte dál. :)

1. Stanovte si reálný cíl.
To je hrozně důležité, často se lidé vůbec nezamyslí nad tím, jestli je jejich cíl reálný. Chcete začít běhat každý den a přitom jste předtím nijak necvičili, neběhali, ani se jinak nepohybovali? Jít běhat každý den je opravdu náročný cíl a myslím, že ani velcí sporťáci by ho nedokázali splnit. Takže to změňte, že nejdřív budete chodit běhat 2x týdně a až získáte nějakou fyzičku, budete se snažit chodit minimálně 3x. Není nic víc demotivující, než když nedokážete splnit svá očekávání.

2. Stanovte si pár základních cílů.
Další častá chyba (dá-li se to za chybu vůbec považovat) je dlouhý seznam všemožných předsevzetí. Raději si stanovte 5-6 cílů, ke kterým se mohou vázat i další, ale tyhle berte jako závazné.
A jestli vám můžu trochu napovídat, tak co si dát cíl budu zdravější a konečně FIT. K tomu vám doporučuju pomocníka ve formě prvního českého fitness programu FIT FAB Strong. Najdete tady 6 různých videí se skvělou partou cvičících, která vás namotivuje, že nebudete moc zastavit. Fakt! Tak začněte ještě dneska.  

3. Nebuďte příliš přísní.
To souvisí dost s jedničkou. Pokud jste si například zvolili předsevzetí, že začnete jíst zdravě a rovnou si zakázali veškeré sladké a povolili si jen zeleninu, ovoce a bílý jogurt, přičemž jste tyto potraviny skoro nekonzumovali, tak vám to asi dlouho nevydrží. Takže zkuste raději začít tím, že místo donutu k snídani si dáte ovesnou kaši nebo si připravíte vlastní müsli, k tomu si dáte jablko. K obědu a večeři zase přihodíte více zeleniny na úkor přílohy a místo knedlíků si dáte třeba brambory. A své nové a zdravé návyky budete dál postupně rozšiřovat a brzy vám přijde, že jsou součástí vašeho života od nepaměti.

4. Co je psáno to je dáno.
Tahle věta se netraduje jen tak pro nic za nic. A platí i u předsevzetí. Pokud si nenapíšete seznam svých cílů, brzy na ně zapomenete. Krom seznamu s vašimi cíli, nezapomeňte taky na zapisování, jak se vám daří cíle plnit. Můžete si třeba každý měsíc napsat, jak a co se vám povedlo a v čem by to mohlo být lepší.

5. A co pak?
Rozmyslete si taky proč jste se do plnění předsevzetí vůbec dali a co z toho budete mít. Takže třeba: Budu zdravě jíst, abych byla zdravá. Až uběhnu prvních 10km, budu ve skvělé kondici. Budu víc číst české knihy, abych rozvíjela své znalosti českých spisovatelů.

Budu ráda, když mi napíšete jestli a jaká si dáváte předsevzetí.
Krásný start do nového roku 2018! 
A. ♥

4 komentáře:

  1. Super článok! S predsavzatiami je to vážne ťažké! Tento rok som si povedala že to zoberiem trošku vážnejšie a súhlasím s tvojimi radami!
     xxAlexandra MS ALWAYS LATE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Skvělý! Věřím, že se ti všechna (nebo alespoň co nejvíce z nich) zdaří. :)

      Vymazat
  2. Hezky shrnuté! :) Já si tento rok budu dávat předsevzetí, už nad tím dost přemýšlím a chci to vzít opravdu vážně. Těším se, tak snad vše dopadne tak, jak si představuji.
    Přeji krásný nový rok!

    https://muj-maly-sen.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já věřím, že ano. Budu ti držet palce. :)

      Vymazat

Děkuji za přečtení a Váš komentář!