zdravý langoš

Ani langoš nemusí být nutně zlo v jídelníčku. Pokud si jednou za čas někde dopřejete poctivý langoš, nevidím na tom vůbec nic špantého. Pokud ho však máte opravdu rádi a připravujete jej častěji, můžete zkusit udělat tuhle zdravější verzi z celorznné mouky, bez fritování. Obsahuje tak méně tuku a naopak více vlákniny.

Na 2 porce budeme potřebovat:
10 g čerstvého droždí
125 g celozrnné ječné mouky
100 ml vlažného mléka
1/2 lžičky cukru
špetku soli

Droždí rozdorbíme do misky, přidáme cukr a zalijeme trochou vlažného mléka. Necháme 15 na teplém místě
K mouce přidáme sůl, kvásek a zbytek mléka. Rukama propracujeme do hladkého a pružného těsta.
Necháme 30 minut kynout v teple pod utěrkou.
Těsto rozdělíme na dvě části a vyválíme na placky.
Buď ji můžeme osmahnout na kapce oleje na pánvi z obou stran nebo ji dát péct do vyhřáté trouby na 250 °C nejlépe na gril. Já zkusila to i to a oboje mi chutnalo.
Hotovou placku potřeme protlakem, který můžete smíchat s česnekem a bylinkami. Posypeme sýrem a můžeme přidat třeba bazalku.
Výborné podávat třeba ještě k zeleninovému salátu s (kozím) sýrem.

Dejte vědět, jestli jste recept zkoušeli, jak vám langoše chutnali.
#dobrotyodA
A. ❤️

Komentáře

  1. Mňaaaaam! Tak ma potešil tento recept, keďže nemôžem pšeničnú múku. Skúsim čo najskôr vyskúšať :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za přečtení a Váš komentář!