pondělí 18. dubna 2016

ORGANIZACE ČASU

Ahoj a dobré ráno! Občas asi každý trochu zápolíme s časem, ten kdo to nikdo nezažil buď nemá nic na práci nebo je mimozemšťan. :D I když máme dost často vše perfektně naplánované něco se prostě pokazí a z našeho plánu zbude jen směšná vzpomínka. I tak bych Vám chtěla dát pár rad, které mi pomáhají se svým časem naložit co nejlépe a co nejvíc z něj vytěžit.

1. Diář, kalendář. Jo tohle všechno používám. Diář, který nosím stále v kabelce a zapisuji si vše co je nutné udělat, kam je nutné zajít, jaký je test nebo zkouška a tak dále. Doma si vyrábím také měsíční kalendář, kam si vždy píši co budu ten den dělat, teda nepíšu si, že si půjdu ráno vyčisti zuby, to je snad jasný. :D Píšu si jen to důležité co potřebuji splnit, protože když to nevidím, tak mi tak trochu chybí ten motor na to to splnit. 
2. Plánuj a rozděl si práci na menší části. Jak už jsem psala, tak tedy využívám kalendář a diář, vždy tedy plánuji. Když vím, že bude z něčeho test nebo zkouška, Hned se podívám kolik toho bude a potom si rozvrhnu jak se to systematicky budu učit, abych každý den měla přiměřené množství, které se dá zvládnout. Ale neplánuji si jen povinnosti, ale taky volnočasové aktivity, když například mám jít někam s kamarádkou, tak vím, že toho buď tolik neudělám nebo musím posunout harmonogram.
3. Určit si priority. Vždy byste si měli uvědomit jestli to kafe s kamarádkou zrovna dnes nepočká, když máte pozítří těžkou zkoušku. Je důležité si říct kde se vidíte třeba za půl roku/za rok a podle toho se zařídit. 
Pro někoho zase může být prioritou kamarádi před budoucností, prostě vždy za něco tu oběť odvedete, ale to není nic oproti splněným cílům! :)
4. Najdi si místo a čas, kdy jsi nejproduktivnější. Pro mě je to třeba dopoledne. Nejvíc se toho naučím do oběda a to u mě doma, když jsem třeba na chatě mám problémy se soustředěním. 
5. Dělej si pauzu a relaxuj. Odpočinek je stejně důležitý jako práce/učení. Když si neodpočineme nebudeme tak produktivní a bude nám mizerně, takže nebojte se odpočinout, ale nepřehánět to. Já si třeba dávám pauzu každou hodinu na 10-20 minut.
6. Když se plán nevyvede nic tak hrozného se neděje. Je to tak občas se prostě něco stane. Onemocníme a najednou nejsme produktivní, nebo přijde něco jiného neodkladného, nezvládnete to tak rychle, jak si to naplánujete...znáte to. Nic se neděje, protože když nejde o život jde o nic! 

A co rady na organizaci času? :)

3 komentáře:

  1. Nechápu lidi, co jsou nejproduktivnější dopoledne :D To já mám co dělat, abych fungovala :D Můj nejproduktivnější čas je určitě večer :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Já zas večer neudělám nic, nebo hrozně obtížně. :D

      Vymazat
  2. Všechno okolo diářů a plánování milujeme! Na našem eshopu najdete mimo jiné také tipy a triky k plánování ;-) -> www.planner-addict.cz.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a Váš komentář!