čtvrtek 16. března 2017

Jak začít (lépe) běhat?

Ahoj a krásný den všem! O tom, že jsem naprostý milovník běhání, asi dávno víte. Chodím běhat aspoň 2x týdně. Víckrát to většinou se školou nestíhám, proto se těším až budou konečně zase dlouhé dny a já budu moct chodit běhat i večer po škole! :) 
Dnes jsem pro vás sepsala pár tipů pro všechny, kteří chtějí začít běhat nebo už začali, ale nějakým způsobem jim to nevyhovuje. Doufám, že moje tipy někomu pomohou a inspirují ho k běhu.
  1. Stáhněte si do mobilu písničky a běžeckou aplikaci. Já si běh bez písniček neumím představit, občas sice sluchátka sundám a poslouchám přírodu, ale pokud je velký "provoz", vadí mi poslouchat funění ostatních běžců, křičení dětí a povídání dospělých. Běžeckou aplikaci používám Nike running (dříve jsem používala Runtastic), který mi vyhovuje asi nejvíce. Ráda se koukám za kolik jsem kilometry uběhla, kolik jsme jich uběhla, protože každý kilometr se počítá, že jooo.
  2. Najezte se před během. Nejčastěji chodím běhat po snídani, v tom případě si dám většinou ovesnou kaši, lívance nebo vafle. Prostě něco, kde jsou komplexní sacharidy a bílkovina. Po snídani jdu běhat tak po 1-2 hodinách. Během dne se mi nejvíc osvědčilo dát si nějakou tyčinku (Bombus), mokřenku nebo proteinovou kuličku. Naopak po běhání si dám něco, kde jsou rychlé cukry, aby se mi doplnil glykogen ve svalech, takže třeba ovoce.
  3. Napijte se, já vypiju většinou tak skleničku vody a vyběhnu.
  4. Oblečte se pohodlně. Je jedno jestli je vaše oblečení určené přímo na sport nebo máte jen staré tepláky a triko. Je jedno jestli stálo tisíce a má na sobě fajku nebo proužky, je jedno jestli je koupené v supermarketu. Ale co jedno vážně není, je POHODLNOST. Pokud vás bude něco škrtit, posouvat se a prostě vás zlobit, běh nebude stát za nic. Speciální pozornost si zaslouží boty.
  5. Vyběhněte do přírody nebo někam, kde je co pozorovat. Není větší nuda než běhat mezi baráky. Nikdy neuběhnu tolik jako v lese nebo na louce a navíc mě z toho bolí nohy, jak dopadám na tvrdý beton.
  6. Nepřeceňujte své síly. Začínejte pomalu, já třeba začínala asi na 2 kilometrech a půl a trvalo to klidně i 30 minut. Můžete taky zkusit střídat běh a chůzi. 
  7. Po doběhnutí se protáhněte. Hezky celé tělo ne jen bérce, ale taky stehna, ruce a celý trup. Tělo vám poděkuje.
  8. Nakonec se zase pořádně napijte a začněte vymýšlet co si připravíte k obědu (nebo prostě jídlu po).

Tak co? Byly vám k něčemu moje tipy? Inspirovalo vás to k běhu, začnete s ním nebo jste milovník běhu jako já? Budu ráda za vaše komentáře.
Mějte se krásné a běhu zdar! ♥

9 komentářů:

  1. Ahoj,
    já jsem za takové rady hrozně vděčná, protože ať se snažím jak se snažím, tak si k běhání nemůžu najít cestu. Prostě mám hroznou fyzičku a nebaví mě to. A hlavně.. já prostě nemůžu přijít na to, jak u běhání dýchat. To je pro mě jedna velká záhada :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo to dychani je tezky ze zacatku. Take mi chvili trvalo nez jsem se to naucila, ted uz o tom vubec nepremyslim. Driv jsem praktikovala 2 kroky nadech, 3 vydech. (Jestli je to dobre nevim, nekde jsem to cetla a ze zacatku mi to proste pomohlo, ale je to docela otrava na to myslet. Uvidis, ze brzy to bude automaticke! :) )

      Vymazat
    2. Já většinou 2 nádech a 2 výdech. Zkusím to takto, třeba mi to pomůže. Fakt doufám, že se jednou dočkám toho, že to bude automatické :D :)

      Vymazat
  2. Ja som pravidelne začala behať asi pred viac ako dvomi rokmi. A som tak šťastná, že som s tým začala. Ešte ma to neprestalo baviť. Článok sa mi páči, aj tvoje rady. Tiež si beh bez hudby neviem predstaviť. Aj keď niekedy je úžasne uvoľňujúce vybehnúť bez mobilu.

    http://lamodaeanarchia.blogspot.it/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je parada, doufam, ze te to ani bavit neprestane! :)

      Vymazat
  3. super, rada som si prečítala takýto motivačný článok, pretože som opäť zahájila bežeckú sezónu a naozaj to ide ťažko takto zo začiatku :)
    MakeUpByVeo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To verim, ja proto drzim bezeckou sezonou cely rok :D (a uz to bude neuveritelnych 6 let co beham...nechapu), tak budu drzet plce at se do toho brzy zase dostanes! :))

      Vymazat
  4. Dnes som bola po asi polroku prvýkrát behať a úplne ma môj výkon namotivoval :) Behanie ma vážne baví a rada by som sa dostala aspoň na 10km.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jezis to je skvely! Tak doufam, ze brzy sve hranice dosahnes - to je takova euforie, kdyz ubehnes nejake cislo co sis stanovila!!! :)

      Vymazat

Děkuji za přečtení a Váš komentář!